Lean Six Sigma voor Diensten & Administratieve processen
Deze opleiding is een introductie over de Lean Six Sigma methodologie en technieken toepasbaar in een dienstenomgeving. Transactionele processen verschillen sterk van productie processen: ze zijn virtueel en onzichtbaar en vragen daarom een andere aanpak. De opleiding is zeer praktisch gericht met veel oefeningen: al doende leert men het best. Breng je eigen project mee of deel met ons je problemen in project management. Samen zoeken we naar de beste oplossing.
Vele bedrijven nodigen hun medewerkers van de dienstenafdelingen (klantendienst, financiële dienst, personeelsdienst, juridische dienst, IT, enz.) uit op deze opleiding om zo verbeteringsinitiatieven in hun afdeling grondig aan te pakken.
Deze opleiding is ook een goede voorbereiding voor de opleiding van CGBL - Certified Green Belt in Lean van IIBLC®.
Inhoud van de opleiding: Lean Six Sigma technieken die een project ondersteunen van de start tot een succesvol einde. Ook kunnen deze technieken ingezet worden om je dagdagelijkse operaties te verbeteren:
- verschillende "flowchart" technieken om processen te analyseren
- identificeren en elimineren van niet-toegevoegde waarde activiteiten
- probleemanalyse technieken die de echte oorzaken van het probleem naar boven brengt
- klantgerichte processen leren opbouwen
- aanleren van technieken als: Kaizen Kanban event, Swimlanes, Waste, Project charter, Kano, Spaghetti diagram, stakeholder analyse, Poka Yoke, Pareto, Six Thinking Hats, enz.
Om wille van het specifieke vakjargon van Lean Six Sigma is het opleidingsmateriaal in het Engels. De training zelf wordt in het Nederlands of Engels gegeven.
- Projectleiders, teamleden, sponsors en medewerkers die werken aan verbeterinsprojecten en interesse hebben in de Lean Six Sigma methologie.
In-company opleiding: op aanvraag